Ca la Romana | Ensenyament modifica l’avaluació a secundària per adequar-la al currículum per competències bàsiques
16580
post-template-default,single,single-post,postid-16580,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,tribe-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,side_area_uncovered_from_content,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Ensenyament modifica l’avaluació a secundària per adequar-la al currículum per competències bàsiques

Ensenyament modifica l’avaluació a secundària per adequar-la al currículum per competències bàsiques

El Departament d’Ensenyament ha modificat el model d’avaluació a l’educació secundària obligatòria, que es posarà en marxa a partir del curs vinent, per adequar-lo al currículum per competències bàsiques. Això suposa una continuïtat amb l’avaluació de primària i dona coherència al caràcter competencial del currículum durant l’ensenyament obligatori.  El DOGC ha publicat l’orde que en determina el procediment, els documents i els requisits formals.

La principal novetat d’aquesta avaluació és que s’utilitzaran qualificacions qualitatives enlloc de quantitatives per valorar els aprenentatges dels alumnes. Per expressar els resultats dels aprenentatges dels alumnes i el grau d’assoliment de les competències s’empraran doncs les qualificacions qualitatives següents: no assoliment (NA), assoliment satisfactori (AS), assoliment notable (AN) i assoliment excel·lent (AE).

Una altra novetat es troba en l’avaluació dels àmbits transversals, atès que algunes competències d’aquests àmbits es treballen des de diverses matèries i seran avaluades conjuntament per l’equip docent. Es tracta de les competències de l’àmbit digital -clau en el segle XXI- i de l’àmbit personal i social, relacionades amb aspectes del creixement i aprenentatge de l’alumne.

De fet, la nova normativa preveu que l’equip docent haurà d’actuar com a òrgan col·legiat en tot el procés d’avaluació i en l’adopció de les decisions que en resultin. En la valoració del grau d’assoliment dels nivells competencials dels alumnes en el pas de curs, així com en la superació de l’etapa, l’equip docent haurà d’adoptar les decisions per consens i, en cas que no s’hi arribi, per majoria simple. En cas d’empat, el vot del tutor o tutora serà diriment.

L’equip docent serà també el responsable d’informar per escrit els alumnes i els pares o tutors legals dels resultats de l’avaluació de final de curs. Aquesta informació haurà de contenir, almenys, les valoracions sobre el grau d’assoliment de les competències, la decisió sobre el pas de curs o la superació de l’etapa, i el consell orientador amb les recomanacions de l’equip docent, que contindrà l’orientació sobre l’itinerari formatiu i, si escau, recomanacions sobre mesures de suport per al curs següent.

En acabar l’etapa obligatòria, el consell orientador també inclourà una orientació específica en relació a l’itinerari en l’ensenyament postobligatori i/o professionalitzador.

Si vols llegir més sobre el tema clica aquí.

 

Font: Barcelonès Jove