14 Dec, 2017
Text Size

Edició 2015

Un any més arriba l'estiu i com cada any Ca la Romana ha organitzat un casal per joves durant el mes de juliol, sembla ser que aquest any s'ha apuntat molta més gent de la prevista.

El centre d’interès d’aquest any ha tractat sobre els mitjans de comunicació i al llarg de les setmanes s’han fet activitats que giraven entorn aquest. A més a més durant tot aquest mes hem anat fent diverses activitats des de jocs moguts fins a acampades, primer passant pel Water World i acabant a la platja.

Durant la primera setmana principalment vam fer jocs de coneixença, que la finalitat era que ens coneguéssim una mica i sabéssim treballar en grup.

Claudia Morales Mar Carbó, Carla Rodriguez, Iker Benjumea i David Curanta

A la segona setmana, una de les primeres activitats va ser el taller de cuina al Petit Fornet. Cadascú va fer la seva mini-pizza i els seus dos bracets de gitano (un de nata i un de crema).

També vam fer un paintball (guerra de pintura) al bosc de la Rambla d' en Rufí. Simplement era una batalla d' aigua amb pintura entre tres equips. Al final de la setmana vam anar amb autocar al Water World, el parc aquàtic de Lloret de Mar. Ens hi vam estar de les 10 del matí a les 18 de la tarda. I durant aquestes hores vam poder baixar per molts tobogans i banyar-nos a moltes piscines.

Andreu Guilayn, Anna Boadas, Clàudia Guaresti i Adrià Benjumea

La tercera setmana, va ser prou divertida ja que vam fer diferents activitats variades, unes de més divertides que d'altres però ens ho vam passar bé. Entre altres vam fer tennis, jocs moguts, preparació del programa de radio, emissió, bijuteria i gimcana de WhatsApp. En el tennis el problema va ser que feia molta calor i seguit els jocs moguts encara més.

A la preparació i emissió de radio, vam fer diferents programes i va ser molt entretingut. En la bijuteria, tot i que va durar tot el matí pràcticament va ser molt divertit i el fer de fer figures amb CD ens va motivar perquè no ho havíem fet mai. En la gimcana de WhatsApp, amb el nostre grup ens havíem de guiar per Caldes amb les diferents pistes (fotos/vídeos/missatges/àudios...) i fer-nos selfies del lloc on havíem d'arribar, si fallàvem teníem una altre pista i si ho encertaven ens donaven una altra pista.

Berta-Bi Carreras, David Miquel, Ivet Sala i Adrià Vila

El dilluns de la quarta setmana, vam anar a Girona en tren. A l’ arribar, vam ser dividits en 5 grups de 4 persones per procedir amb el joc anomenat “Quabadis”. Ens va semblar molt bé que els grups fossin reduïts, ja que si s’haguessin excedit amb el nombre de membres podria dificultar la nostra organització. També ens va agradar molt el fet de poder tenir una estona lliure per anar a fer una volta per Girona.Durant 3 dies vam realitzar la preparació dels vídeos organitzats en 4 grups. Cada grup va triar el tema que li va semblar més adient per una possible retransmissió a la televisió. Ens va semblar bé, perquè tothom s’ho passa millor fent el que li agrada. També ens van donar la oportunitat de poder triar els grups entre nosaltres i això es segurament el que més ens va agradar. Els jocs d’aquesta setmana van estar molt bé ja que no eren gaire moguts. El divendres vam anar a la platja amb autobús comunitari i no ens va agradar gaire perquè no podíem fer la nostra. L’horari va ser curt ja que ens hi podíem haver quedat més estona. A la platja vam poder fer el que volíem i això va estar molt bé, perquè si haguéssim fet jocs no seria tan divertit. A la tornada amb l’autocar va ser una mica llarg ja que va sorgir un imprevist a la carretera i vam haver de passar per un altre camí.

Eduard Plaja, Alba Caballero, Anna Esteve, Janira Aranda, Abril Carbó i Isaac Melgar.

El dilluns 27 vam dedicar tot el matí a escriure aquest article per explicar què fem durant el casal. A última hora, vam anar a la piscina, però es va banyar poca gent a causa del temps. L'endemà, com sempre, vam fer el bon dia: una petita activitat que fem cada dia i preparem els joves per parelles. Seguidament vam dedicar el matí a decorar samarretes utilitzant plastidecors i planxant-les, després vam jugar. Dimecres 29 i dijous 30 vam anar a acampar a Franciac, nosaltres mateixos en grups havíem preparat els jocs i les activitats que faríem. A la nit vam dedicar una estona a mirar les estrelles i després a dormir. L'endemà, després d'esmorzar, vam tornar caminant cap al poble i directament a la piscina. L'últim dia de casal vam fer un petit pica-pica i vam mirar totes les fotos i vídeos que havíem fet. Per finalitzar-ho tot, acabem el dia a la piscina. Ens ho hem passat molt bé.